Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Oferta Budimeksu na komory najkorzystniejsza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
05-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzki tunel KDP: Oferta Budimeksu na komory najkorzystniejsza
wiz. CPK
Najkorzystniejszą – i jednocześnie najtańszą – ofertę na budowę komór tunelu KDP pod centrum Łodzi złożył Budimex. Inwestor, spółka CPK, czeka teraz na uprawomocnienie się tej decyzji. Jeśli dojdzie do podpisania umowy, oszczędności w stosunku do planowanego kosztorysu wyniosą 138 mln zł.

Jak pisaliśmy pod koniec sierpnia, w postępowaniu wpłynęło pięć ofert. Oprócz Budimeksu o zamówienie ubiegali się: Gulermak, konsorcjum PORR – Stump Franki, Keller Polska oraz Polbud Pomorze. Wszystkie propozycje zmieściły się w kosztorysie CPK (318,8 mln zł brutto za zamówienie podstawowe), jednak propozycja Budimeksu (180,7 mln zł brutto) okazała się najtańsza. 80% możliwych do uzyskania punktów przyznawano zaś właśnie za cenę (reszta zależała od kwalifikacji personelu).

Łódź Fabryczna: Opcja na wodociąg

Pierwsze zadanie będzie obejmowało budowę komory rozjazdowej przy stacji Łódź Fabryczna głównym łódzkim dworcu i linii kolejowej wraz z infrastrukturą niezbędną do budowy i działania tunelu. Niedawno informowaliśmy o zmianach w projekcie łódzkiego tunelu średnicowego (przeznaczonego dla kolei konwencjonalnej), mających ułatwić koordynację z budową opisywanego obiektu. Budowa ma trwać 397 dni (ok. 13 miesięcy).

CPK zastrzegł sobie prawo opcji: zamówienie przebudowy fragmentu wodociągu w pobliżu stacji Łódź Fabryczna, przy której tunel będzie rozpoczynał bieg (projekt i dokumentacja wykonawcza jest w zakresie zamówienia podstawowego). Jeśli zamawiający z niego skorzysta, wartość całego zamówienia wzrośnie o dodatkowe 339,2 tys. zł.

Łódź Retkinia: Czy nowy przystanek przetrwa?

Drugie zadanie to budowa komory rozjazdowej na drugim końcu tunelu, przy łódzkim osiedlu Retkinia i linii kolejowej 14. Również tu, wraz z samą komorą, ma powstać infrastruktura niezbędna dla tunelu, komory i linii. Budowa komory na Retkini ma zakończyć się w ciągu 337 dni od podpisania umowy, jednak już po 300 dniach powinna zostać przekazana wykonawcy drążenia tunelu. Wciąż nie wiadomo, czy inwestycja w KDP nie będzie wymagała rozbiórki otwartego w 2021 r. przystanku kolejowego Łódź Retkinia. Jeśli tak się stanie, obiekt ma zostać otworzony w nieco zmienionej lokalizacji.

Obie komory, wraz z całym tunelem, mają gotowy projekt budowlany. Wykonawca będzie musiał opracować na jego podstawie projekt wykonawczy. Rozpoczęcie wiercenia tunelu tarczą TBM przewidziano na przyszły rok.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

CPK z pozwoleniem na budowę łódzkiego tunelu

Infrastruktura

CPK z pozwoleniem na budowę łódzkiego tunelu

Roman Czubiński 17 stycznia 2024

Łódź: Tunel KDP – początek prac towarzyszących

Infrastruktura

Łódź: Tunel KDP – początek prac towarzyszących

Roman Czubiński 28 listopada 2023

CPK z ofertami na budowę komór łódzkiego tunelu KDP

Infrastruktura

CPK z ofertami na budowę komór łódzkiego tunelu KDP

Witold Urbanowicz 29 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

CPK z pozwoleniem na budowę łódzkiego tunelu

Infrastruktura

CPK z pozwoleniem na budowę łódzkiego tunelu

Roman Czubiński 17 stycznia 2024

Łódź: Tunel KDP – początek prac towarzyszących

Infrastruktura

Łódź: Tunel KDP – początek prac towarzyszących

Roman Czubiński 28 listopada 2023

CPK z ofertami na budowę komór łódzkiego tunelu KDP

Infrastruktura

CPK z ofertami na budowę komór łódzkiego tunelu KDP

Witold Urbanowicz 29 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5